La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2015 | Costa Rica, Fortuna

We doen rustig aan in de ochtend. Bovendien is het zwaar bewolkt en regent het tot ongeveer 9.00.

Ontbijt in de stad bij Rainforest cafe waar we gisterenavond ook hebben gegeten met een lekker zwaar toetje met brownis, chocalate cake en kokosnoot cake.

Wat boodschappen doen voor de lunch. Niet erg veel keus in de lokale supermarkt overigens. Dan nemen we een taxi naar het Arenal National Park. De vulkaan ligt nog steeds vol in de wolken. Onze vriendelijke taxichauffeur spreekt geen engels maar met mijn spaans worden we toch wat wijzer. Net voor het nationaal park stoppen we voor een wandeling in een prive natuurgebied. Opvallend genoeg zijn er in CR naast nationale parken heel veel prive initiatieven die delen natuur beschermen. Erg goed gedaan, wel een grote versippering. Betekent voor ons en alle andere toeristen wel dat we elke keer en overal entree gelden moeten betalen en voor het gemak is dat veelal $10 pp. Kinderen betalen dat ook want een family discount kennen ze niet. Dat gaat dus erg hard naast het feit dat overnachtingtransport en eten ook duurder is dan verwacht. Het is geen Azie. Voor een tico maaltijd in een soda(klein restaurantje, vaak een familiebusiness en ook regelmatig als verlengde huiskamer/ keuken) betalen we met zijn vijven incl drinken steeds zo'n € 40 minimaal. Ontbijt en lunch gaat iets goedkoper. Overnachting kost ons gemiddeld € 70. Wel vaak een 5 persoonskamer. Alles bij elkaar is de vakantiepot al bijna leeg, gelukkig blijft de Banco National nog steeds geld geven.

Maar goed, we maken een mooie inspannende wandeling van 2-3 uur over de flanken van een erg actieve de vulkaan en over de oude lavastromen. Beklimmen is niet mogelijk.Laatste uitbarsting was in 2000. Als we klaar zijn begint de bewolking langzaam op te trekken en blijft er nog slechts een plukje hangen. Het is een perfect cone shaped vulcano.

Onze taxichauffeur pikt ons om 15.00 weer op en we maken nog een korte stop bij een van de gratis watm water bronnen. In dit geval gewoon een warm water rivier. Veel andere bronnen zijn inmiddels thermale baden of resorts geworden.

Als we terug zijn lekker een duik in het zwembad terwijl het hard begint te regenen. Dan eten (soda Viquez), kop koffie drinken, die aan onze tafel verse wordt gemalen en gezet en dan te bed.
Gelukkig doet onze airco het vanavond wel. Ook de electrisch verwarmde douche is erg lekker (dat er wat draden los hangen deert niet, niet aankomen).

• 16 Augustus 2015 - 20:20

Opa En Oma:

Dat is wel heel speciaal zo vulkaan vonden jullie dat ook ???? .Maar wel een prachtig natuur schoon zo .geniet er nog van want het is zo voorbij gr.opa en oma