Naar Uvita - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar Uvita - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar Uvita

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2015 | Costa Rica, Uvita

Geen haast vanochtend wat tot gevolg heeft dat we de eerste bus naar Uvita missen. Dan nog maar even het zwembad in of een boekje lezen. We hebben ons, met enige moeite weliswaar, aangepast aan het levenstempo hier. Toch blijft wachten wat lastig. Hadden we eergisteren een korte verplaatsing dan is die van vandaag nog korter. In een half uur zijn we in Uvita. Judith, Wiebe en Jurre blijven wachten in soda Lilly met een drankje terwijl Hilke in ik op zoek gaan naar Flutterby House, een populair hostel. Uvita is klein maar dit hostel ligt ruim een half uur lopen in de snikhete zon en blijkt dan ook nog eens net niet genoeg bedden voor ons vijven te hebben. We proberen het nog in het naastgelegen Cabinas Bambu, maar die kamer die we daar krijgen aangeboden en de uitgestorven locatie bij een watte eigenaardige oude man bevalt ons niet. Hele stuk dus terug en we zijn doorweekt van het zweet als we onverrichterzake terug komen. De anderen waren al een beetje ongerust aan het worden.

Dan maar onze tweede keuze; Cascade Verde hostel, 2 km landinwaarts in de jungle over een abominabel slechte weg. Met wat moeite vinden we een taxi.

We zijn zeer verrast als we aankomen. Het is een kompleet open houten huis met beneden een terras met uitzicht op de jungle. Zo ook op de eerste verdieping met een open uitzicht zonder balustrade. Niet geschikt voor slaapwandelaars. Overal houten zitjes, tafels en hangmatten. Een grote open keuken en vriendelijke duitse eigenaren. We hebben de laatste twee kamers, een drie- en een tweepersoons. Die laatse is geheel open met alleen een halfhoge balustrade. We zijn op slag verliefd op dit hostel. Een hele relaxte sfeer ook. Helaas kunnen we maar voor één nacht boeken. Maar daar zullen we dan ook van genieten ook. Wat een geweldige plek.Zelden zo'n leuk hostel gezien op zo'n locatie.

Judith en ik lopen terug naar het dorp om boodschappen voor het avondeten te doen en als we terug zijn gaan we ter afkoeling nog even naar de ijskoude watervallen om de hoek.

We koken 's avonds zelf. Kipfiletje, stokbrood met sausje en een hele grote fruitsalade. Andere gasten koken tegelijkertijd ook en de ambience is lekker ongedwongen. Kopje koffie en thee met een chocolaatje op het terras met uitzicht op de aangelichte jungle met bijpassende geluiden. Super plek.