La Fortuna, tweede dag - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu La Fortuna, tweede dag - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

La Fortuna, tweede dag

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2015 | Costa Rica, Fortuna

Tja wat moeten we van La Fortuna denken. Eén van de meest toeristische plaatsen van het land. Het is een mooi gebied waar je goed kunt wandelen/hiken en allerlei andere buitenactiviteiten kunt doen. Ook op het grote meer. Toch lijkt het wat overgewaardeerd. Net als Tortuguero is alles georganiseerd rond het toerisme.

Daarom gaan we er op onze tweede dag weer zelf op uit, zonder tour en gids. Betekent wel enige organisatie want een geboekte tour maakt het wel gemakkelijker. Maar net als gisteren lukt het ook vandaag weer en gaan we uiteindelijk naar La Catarata de La Fortuna. Oftewel de waterval.

Eigenlijk wilden we de grote hike van 6-8 uur maken op het kleine dode broertje van vulkaan Arenal ml Cherra Chato, maat Judith haar knie laat dat na de wandeling van gisteren niet toe en deze wordt ff wat zwaarder. Even terzijde maar gelukkig is Judith wel hersteld van een allergische reactie op haar wangen wat van haar een hamstertje met rode wangen maakte en wat erg jeukte. Het iets koelere klimaat zal het herstel wel hebben bevorderd. Verder hebben Judith, Jurre en af en toe Wiebe ook wat regelmatiger wc bezoek nodig.

We nemen dus een taxi (berg op) en zullen de 6 km terug lopen. Helaas mogen we niet zwemmen onder de waterval want er komt veel te veel water naar beneden maar na de erg steile afdaling mogen we wel pootje baden in het koude water.

Op de terugweg nog een verse fruitjuice aan een barretje langs de weg bij een vriendelijke ober die nog even zijn peruaanse chefkok er bij haalt om het diner van die avond aan te prijzen en dan naar ons zwembad even verfrissen. Het blijft zo waar droog.

Een speĺletje en een drankje bij soda La Parada waar we voor het gemak ook maar eten en dan nog even La Fortuna rondslenteren.

Morgen gaan we naar Monteverde met als belangrijkste een bezoek aan het nevelwoud en voor een extreme belevenis. Daarover in de volgende epelisode meer.
Mooie cliffhanger.

• 16 Augustus 2015 - 09:07

Irma:

Weer een extra stukje Costa Rica bij het ontbijt! Huub, je hebt schrijftaltent!
    Benieuwd naar de extreme beleven is.

• 16 Augustus 2015 - 20:11

Opa En Oma:

Ik ben het helemaal met Irma eens je schrijftalent gr opa en oma