Khao Sok en Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Khao Sok en Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Khao Sok en Koh Phangan

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

We zijn al weer verder gereisd maar eerst nog even terug naar Khao Sok. Dit nationaal park staat bekend om zijn kalkatenen rotsen die hoog uit het water op rijzen. Wij hadden een tweedaaagse tocht geboekt met overnachting in het park op heel eenvoudige drijvende hutjes met niets meer dan een matras en een klamboe. Dit alles onderlijding van gids Nueng (betekent 1). Dus eerst met een minivan naar de longtail boot en toen een
uur de jungle in varen. We waren samen met belgen en vijf zwitsers. Aangekomen eerst zwemmen in het warme water en toen een lunch. Daarna een jungle walk van 2,5 uur naar een waterval en grot. Dat liep een beetje uit de hand. Bij de start begon het al te regenen , en zo hard dat we binnen een minuut drijfnat waren . Er zijn geen foto's want de camera is niet uit de waterdichte tas geweest.. We zouden bij een paar oversteken van het riviertje tot onze knieen in het water komen. Dat werd door de hevige regen uiteindelijk bprsthoogte bij de kinderen in een steeds sterkere stroming. We zijn toch nog bij de waterval geraakt maar de grot in werd te gevaarlijk. Op de terugweg moesten we een paar keer een menselijke brug maken om veilig aan de overkant te komen. Uiteindelijk veilig teruggekeerd en Jurre heeft lekker veilig op de rug van onze tweede gids gezeten .

Dat was het spannendste deel. We hebben ook nog een night safari gemaakt en tweede jungle walk. Erg mooi en weer een ervaring rijker.

De volgende dag zijn we met bus en boot naar het eiland Koh Panghan gereisd. Daar zitten we nu aan het zonnigestrand bij Baan Yao villa aan het strand dat Hat Yao heet. Vandaag hebben we alleen maar aan het strand of in ons erg warme zwembad gelegen. Niets gedaan. Zojuist met de voetjes in het zand gegeten . Alle restaurantjes aan het strand zijn dan versierd met gekeurde lixhtjes, je kunt het je nauwelijks voorstellen.

We blijven hier waarschijnlijk nog twee dagen en moeten
nog 1 reis regelen, naar Bangkok. Dat wordt woensdag (nacht) met boot en veel bus,

Groetjes aan iedereen vanuit zonnig Thailand,
HJHWJ

• 22 Juli 2012 - 17:40

Ellen:

wij hadden ongeveer dezelfde temperatuur ( of warmer) alleen wij hadden er geen regenbuien bij. Ik heb de verslagen gelezen en zo te lezen is het er fantastisch. Geniet er nog lekker van wij gaan wel weer werken.

groetjes Ellen

• 23 Juli 2012 - 10:05

Opa En Oma :

Tjonge wat een avontuur bij jullie ,wat geweldig allemaal en dat alles goed is af gelopen helemaal super .Nu nog een hele grote reis terug .Dat is ook een grote avontuur .maar ik zou wel blij zijn als wij jullie weer helemaal thuis zijn .Geniet er nog van want het is zo voor bij groetjes Opa en Oma