Van Chiang Mai naar Sukhothai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Sukhothai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Sukhothai

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Sawadee iedereen,

Wij zijn inmiddels in Sukhothai beland, maar eerst nog even verslag van de laatste twee dagen in Chiang Mai. Overigens sxhrijf ik dit verslag op mijn telefoon op bed want een guesthouse zonder Wifi is out of time hier. Anders dan twee jaar geleden in India komen we overal veel toeristen tegen van jong tot oud. Waren we in India op veel plaatsen bijzonder, hier absoluut niet.
Zoveel toeristen betekent ook dat veel tours zo standaard zijn geworden dat we ze hebben overgeslagen zoals de trekking naar de bergstammen met verplicht olifanten rijden, raften en het genante aapjes kijken in een lokaal dorp.

Dus huurden we zelf fietsen en gingen op pad naar de buitenwijken van Chiang Mai. Dat gaat dan natuurlijk niet altijd goed omdat navigeren op de zon bij bewolkt weer erg lastig is en een goede kaart of routebeschrijving nergens te krijgen is ter bescherming van de eigen georganiseerde tochten. Uiteindelijk vonden we onze weg langs een vriendelijk oud mannetje en aardige serveerster die net uit Bangkok was aangekomen. We waren net op tijd terug om de fietsen in te leveren.

De laatste dag hebben we war door de stad geslenterd en de rivrecruise op de Ping river gedaan met veel vers fruit en gember en lemmongras drankje halverwege,lekker rustige middag. ' S avonds hebben we geprobeerd Harry, Nelly en de kids te vinden. Dat lukte uiteindelijk, maar ze waren buiten de stad aan het eten, dus hebben ze niet gezien.

Gisteren zijn we naar Sukhothai vertrokken met de bus, 5 uur rijden. We zitten in 4Tguesthouse in twee leuke bungalows aan het zwembad. Het was vandaag een bloedhete dag en we hebben fietaend de tempels van historisch Sukhothai bezocht, erg indrukwekkend. Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een even leuk restaurantje.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg. We hebben het een en ander veranderd en gaan toch naar River Kwai in Kanchanaburi. We moeten dus via Bangkok reizen en zullen ongeveer 10-11 uur onderweg zijnals we in Bangko de juiste bus vinden en halen tenminste.

Voorlopig gaat alles goed. Het land is redelijk goed georganiseerd. Er wordt voor rood licht gestopt, voorrang gegeven, bussen vertrekken op tijd ( niet te hard roepen natuurlijk), mensen zijn vriendelijk, spreken opvallend slecht engels, het eten is heerlijk ( al vindt Hilke van niet en eet Jurre niet zoveel behalve heel veel fruit).

Groetjes uit zonnig en heet Sukhothai
Huub, Judith, Hilke, Wiebe en Jurre

• 12 Juli 2012 - 12:40

Oma:

Jongens ,jongens wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten .maak heel veel fotòs want dan genieten wij ook .Groetjes Opa en Oma

• 12 Juli 2012 - 12:40

Oma: