Naar Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar Dominical

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Augustus 2015 | Costa Rica, Dominical

Om 8.15 zitten we aan het ontbijt in de gezamenlijke ruimte van ons hostel. Zoals gebruikelijk met ei, toast, jam en fruit. De rijst met bonen laten we liggen want dat lukt nog niet op de vroege morgen.

Om 9.30 nemen we de bus naat Dominical. Onze kortste verplaatsing tot nu toe, maar twee uurtjes. In dit geval naar het zuiden langs de pacifische kust. We willen een paar dagen lekker niets doen aan het strand.

In Dominical, niet meer dan een durp bestaande uit een paar dirt roads met een aantal hostels en hotels en wat restaurantjes/soda en een heel leuk koffietentje aan de rivier, is het rustig. Er zijn wat toeristen maar niet veel. Dat was de bedoeling. Na enig zoeken en onderhandelen kiezen we voor hotel Arena y Sol. Klinkt op zijn minst zonnig. Waar ze eerst $125 vroegen, komen we uiteindelijk uit op $75 incl. ontbijt. We hebben dan zo waar airco en most important een zwembad. We laten een mooi boutique hostel schieten vanwege dat laatste en na familieberaad. Dat zwembad blijkt een goede keuze want de zee is hier veel te ruig en te gevaarlijk om te zwemmen. De onderstromen zijn zo sterk dat dieper heuphoogte bij Jurre al te gevaarlijk wordt.

Das toch jammer want daar hadden we wel op gehoopt ondanks dat we dit risico vooraf kenden.

Er wordt wel gesurfd want Dominical heeft een hele goede 'break' (vakjargon) gedurende het hele jaar en de surfers lopen dan ook in zwembroek en op blote voeten door het dorp.

De middag en avond liggen we aan of in het zwembad en eten of drinken we wat. Heerlijk relaxed.

• 21 Augustus 2015 - 16:38

Opa En Oma:

Nu hebben jullie echt vakantie .Volgende week moeten jullie weer tegen aan gr.Opa en Oma