Naar Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar Quepos - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar Quepos

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2015 | Costa Rica, Quepos

4.30.

Ondanks het vroege uur al weer voor de wekker wakker. Aankleden, inpakken en 30 minuten later lopen we al ri het busstation. Het is nog donker en waait enorm net als gisterenavond.

Het eerste stuk naar Puntarenas is weer erg mooi.We dalen door de groene bergen af naar de zee. Hele mooie uitzichten tijdens het hotseknotsen. Half uurtje korter dan gepland en het tweede deel naar Quepos gaat volgens plan. We zijn dan ook al om 12.30 in Quepos. Beide bussen gaan niet direct maar stoppen honderdduizend keer wat het voor het gevoel wat langer maakt.

We checken in in Wide Mouth Frog Hostel. Erg leuk hostel midden in de stad, weer met zwembad. Deze keer toeristen van allerlei pluimage dat een andere sfeer geeft dan alleen jeugd. Ook hier een leuk gemeenschappelijk zitgedeelte met goes uitgerust keuken die iedereen kan gebruiken. Hartelijk ontvangst en er wordt een extra matras in een 4 persoonskamer geregeld en we zijn voor $70 (incl. $10 korting omdat "het reize met drie kinderen toch al zo duur was") weer onder de pannen.

We verkennen Quepos (klein centrumpje) duiken in het zwembad, doen een dutje en eten 's avonds een heerlijke family pizza en spaghetti bij een stugge Italiaanse. Koste wat moeite iets leuks te vinden want er was veel dicht vanwege moederdag (nationaal feest waarbij het gerbuikelijk is moeder bloemen te geven getuige de en masse opduikende bloemenverkopers)

Een echte reis-rustdag. Een kort verslag dus maar. Morgen naar Manuel Antonio. Jullie weten dat we op tijd op bed liggen. Morgen om 6.30 de bus om op tijd in het park te zijn. We nemen ontbijt en lunch mee.

• 18 Augustus 2015 - 04:40

Chris:

Gaaf zeg, dat zip-linen. Is de adrenaline al weer uit jullie lijven?
    Nog bijzondere dieren gezien op jullie wandelingen? Is lees daarover niets meer terug. Ik had hier nog een Moose voor mijn auto, kwam nog net op tijd tot stilstand. Laat jullie thuis wel de foto zien. Nog viel plezier.

• 19 Augustus 2015 - 11:16

Opa En Oma:

Leuk is dit ,dat Chris ook reageert dat zijn vliegen in een klap .gr.opa en oma