Yosemite-eerste dag - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Yosemite-eerste dag - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Yosemite-eerste dag

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We doen 's morgens rustig aan. Dan rijden we naar Housekeeping camp (45 minuten) in the Yosemite Valley om te douchen. Tegelijk draaien en drogen we een was. Alles voor $12.

Het park bestaat uit vier hoofdgebieden waarvan the Valley toeristisch het belangrijkste is met de meeste faciliteiten. Het eerste gebied Tuolumne Meadows reden we gisteren door op weg naar de camping. Daarna rijden we door naar Curry Village, parkeren de auto, eten een boterham en gaan op zoek naar de wifi. Die vinden we maar zoals zo vaak is het weer een drama.

Ook hier is weer een systeem van gratis shuttlebussen zodat niet iedereen met eigen auto het park in gaat. We rijden naar de Miror lake stop en lopen een paar kilometer naar het meer. Het heet zo vanwege

de weerspiegling van de Half Dome ( de meest kenmerkende rots/berg in de Valley) in het water. Helaas is er bijna geen water, zoals in het hele park en zelfs in heel California omdat het al drie jaar niet fatsoenlijk heeft gesneeuwd. Het is toch een mooie plaats en het water dat er is verkoeld in ieder geval want met ruim 30 gr. is het warm.

We lopen terug, nu gelukkig alleen naar beneden en nemen de shuttle naar Yosemite village voor een ijsje en eindelijk fatsoenlijke wifi (betaald). We posten ineens de verslagen van de laatste dagen. Omdat het al 17.30 is pakken we de auto en doen zo het laatste deel.
Dan terug naar de camping met ons vakantielied op de radio 'getting drunk on a plane' uitgezocht door Wiebe. Geen idee waar dat vandaan komt maar het zal nog wel een gevolg zijn van onze bussiness class vlucht met champagne uit echte glazen. Het is al donker als we bij de tent zijn. Snel de grill aan. Met beren in de omgeving is dat niet rustig eten. Omdat het op 2300m weer snel afkoelt snel nog een kop koffie uit onze nieuwe Yosemite bekers en dan de warme slaapzak in.

• 15 Augustus 2014 - 09:33

Bouke:

Mooie omgeving waar jullie zitten, zo te 'horen'!!
    Leuk om alle avonturen te lezen.

en eeehhh....hou die beren maar lekker uit de buurt. Of zing: "ik zag twee beren broodje smeren".....houden ze niet van namelijk.....;-)

• 16 Augustus 2014 - 09:59

Opa En Oma:

Wat is het toch genieten wat jullie doen en wij genieten mee .Fijn dat alles zo goed gaat .
    De kou dat valt wel een beetje tegen denk ik ,waren jullie daar op voor berijd ???
    Hebben jullie de beren al gezien ,pas wel op . Jurre weet goed wat hij moet doen als je een beer ziet .
    Hij heeft hiervoor gedaan .maar ja de praktijk is toch wat anders .Geniet er van .Vele groetjes van Ons