Van Great Basin naar Mono (of toch Yosemite?) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Van Great Basin naar Mono (of toch Yosemite?) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Van Great Basin naar Mono (of toch Yosemite?)

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Leuk dat jullie weer meelezen met onze reis en reageren. Alles is oke, wel allemaal verkouden. Dat zal wel van de soms frisse avonden en ochtenden zijn en niet te vergeten de koude nachten. We gebruiken zo ook onze foliedekens en kleden ons warm aan, dus slapen prima.

De auto, een Dodge Grand Caravan voldoet prima met 7 zitplaatsen en voldoende ruimte. Toch blijft het steeds zoeken naar spullen. Eigen schuld, hadden we maar $4000 meer moeten uitgeven voor een camper. Maar ja we willen over twee jaar naar de andere kant van de wereld, dus is het nu een beetje behelpen. De twee tentjes (een 2 en een 3 persoons) zijn ook lekker knus. Boodschappen doen we meestal in Trading Post of General store. Pas 1 keer kwamen we in een Walmart .
Dan de campings. Bijna allemaal state campings tot zover. Dus weinig faciliteiten, we moeten het soms 3 tot 4 dagen stellen zonder douche. Dat schiet ' s morgens lekker op en de auto stinkt nog niet. Dan weer verder met de trip van vandaag. Het gaat erg snel door de lange rechte wegen van de 6, door het mooie niets. Alleen het laatste stuk over de 120 is kronkelig. We zijn rond 14.30 bij Mono Lake maar Judith en ik waren er met 1 blik uit. Hier gaan we geen twee dagen staan. Ondanks de bijzondere tufa's van het meer en de waarschijnlijk mooie omgeving besluiten we door te rijden naar Yosemite. Snel boodschappen voor 2 dagen in Lee Vining en dan op goed geluk zoeken naar een camping in het park, een lastige opgave na 17.00. Als we de Tioga pas zijn overgestoken ( 3000m) en het park zijn binnengereden is er nog plaats.
Op de first come first serve campings zijn nog vacancy's. We rijden langs de bosbrand waar RJ en Hetty nog voor moesten wijken maar die nu contained is. De eerste vrije camping White Wolf slaan we over omdat deze niet erg centraal ligt maar als de tweede vol is rijden we alsnog terug om het laatste vrij plekje in te pikken voor drie nachten (totaal$40) met alleen toilet.
Naast het opzetten van de tenten moet al het eten en drinken en moeten alle toiletartikelen in stalen lockers die elke plek heeft. Zwarte beren ruiken alles en komen er op af. Ook mag er niets van dit alles in de auto blijven liggen want die maken ze met gemak open.

Na het eten liggen we er op tijd in rond 21.00. Het is helder en een frisse avond met veel sterren, overdag was het ca 30 graden.