Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Zion

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Zion

Om 7.00 zijn we weer wakker. Ontbijt in het ochtendzonnetje, zo zouden alle ochtenden moeten zijn. Dan rijden we Zion in. We moeten in Springdale parkeren, bij de andere ingang dus in proberen in 1 keer door te rijden. Helaas, de natuur is al veel te mooi om niet te stoppen. Dat doen we dus voor de tunnel en wandelen naar het uitzichtpunt. Dat is onverwacht nog een pittig stukje en de temperatuur loopt snel op. Voor mij is het geen fijne route met veel afgronden en smalle richels, maar soms kruipend lukt het toch. Jurre draagt mijn rugzak. Het resultaat is er wel naar. Een geweldig uitzicht over een deel van de canyon.

Door naar Springdale dus. Vlakbij het visitors center. Zion kan alleen met een shuttlebus worden bezocht dus stappen we in en gaan meteen door naar het eindpunt voor de riverwalk. Ook hier weer een prachtige canyon waar we dit keee in rijden. Omdat er waarschuwingen zijn voor "expected floods" kunnen we niet door de rivier de canyon in. Doen we toch een stukje maar tot kniehoogte vinden we genoeg.
We lopen daarna (met de kudde mee, want het is hier erg druk) terug en gaan met de bus naar Zion lodge voor een luncg in de schaduw op het gras (het wordt een frietje met ketchup, zure mayo en zure mosterdsaus). Hilke koopt nog een souvenir wat ze in elk park wil doen. Daarna lopen we naar de Emerald pools. Klinkt geweldig maar omdat het droog is, is het niet meer dan een modderpoel. Terug naar de tent. We draaien een was in de wasmachine. Met droger voor slechts $3. Nog even frustreren met de te trage wifi en om 22.00 naar bed.