Naar Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar Zion - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar Zion

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Zion

We zijn weer lekker op tijd wakker, pakken in en ontbijten. Dan met de auto langs de vele uitzichtpunten van de canyon. Als laatse desert view met een mooie uitkijktoren. We rijden richting Page en besluiten niet in de buurt van Lake Powell te overnachten. We doen boodschappen in Page en rijden met een kleine vertraging, want nog steeds geen navigatie, richting Zion. Bij de ingang van het park zien we dat de campings in het park vol zijn en rijden we een kilometer terug naar de camping die we eerder langs de weg al hadden gezien. Voor $40 kunnen we twee nachten staan met na twee dagen weer en douche, abominabel trage wifi en gratis koffie en thee. Op houtskool maken we in een pan (geen rooster hier en dat hadden we nog niet gekocht) een heerlijkr sirloin steak. Helaas voor Hilke geen vleesvervangers gezien.

We raken een beetje gewend aan het amerikaanse kamperen en hebben onze auto zodanig proberen in te richten dat we niets steeds alles hoeven te zoeken. Toch blijft de meest gestelde vraag " waar is de ......". Morgen gaan we Zion National Park in. Misschien kunnen we de Riverwalk maken, door het water de canyon in.

• 08 Augustus 2014 - 07:08

Annemie:

Hoi Luitjes,
    Leuk weer eens het een en ander te lezen. Dat wordt zeker een mooie tijd in The Grand Canyon!
    Veel plezier. Annemie

• 08 Augustus 2014 - 08:40

Oma :

Wat heerlijk weer iets van jullie te horen .Maar gelukkig gaat alles erg goed .In de The grand Canyon daar zou ik ook wel bij willen zijn groetjes uit Hulten

• 08 Augustus 2014 - 09:35

Irma:

Even bijlezen vanochtend, wat een geweldige ervaringen!

• 08 Augustus 2014 - 09:55

Brigitte En Ben:

Ha luitjes, goed om weer iets van jullie te horen. Ik had al gehoord van orkaan bertha in de states en zo te lezen hebben jullie met onweer en wind daar een klein beetje van gemerkt. Heb jullie auto opgezocht en het Zion park ook. Ziet er indrukwekkend uit! Veel plezier en lekker genieten. Hier in nl is alles oké. Nog wat gegokt in Vegas, Huub? Groeten van Brigitte en ben

• 08 Augustus 2014 - 10:20

Bouke:

Ik heb net ook weer ff jullie avonturen bijgelezen. Leuk!!
    Veel plezier!!!

• 08 Augustus 2014 - 20:39

Olaf:

Klinkt goed allemaal man!

Hoor van hansje dat er gevaar voor floods is upstream virgin river in zion. Wat een pech. Hoop dat jullie toch iets hebben kunnen ervaren van het wandelen tussen de canyon walls in the water.

Ik zou me beperken tot een goede roadmap van nevada/california ,staan echt ALLE wegen en weggetjes op. Navigatie is niet nodig tenzij je naar een speciifiek adres in een stad wil, naar vrienden of zo. Maar ja die zitten allemaal hier te kwijlen voor de computer , jou/jullie fabuless reisverslagen.

Gaan jullie niet meer via Reno omhoog naar Lake TAhoe?? Ga je nog langs Tahoe?? Comolake is next stop hansje told me, rechts is Tahoe en links is Yosemite of eerst Tahoe en dan alsnog Yosemite,
    Ben benieuwd.

Wens jullie nog veel plezier. In SF vooraf goed downtowm city map kopen. Eventueel mail overleg over route en Must sees?? pier 39 fishermenswarf, most crooked street in the world,, = Lombartstreet (die MOET jezelf rijden met je huurauen iis echt, kicken), Golden gate bridge, en kanonnen aan de pacific coast aan de overkant, Joods wo2 monument golden gate south side, eventueel het fort aldaar, golden gate park, je zit dan al op highway 1 south to LA. Highway one kun je oppikken in SF. Vergeet down south niet te stoppen voor a short glance at half moonbay.

Santa cruz !!!!!! go for a swim, great waves - niet al te koud- , prachtige western style boulevard met nice shit for the kids. Papa en mama op het strand(bar)

Monterey

52 miles drive

big sur

a=san simeon, Hearst Castle (moeite waard!!)

I get carried away, enjoy

drive save
    groet Olaf