Kuala Tahan (in de Taman Negara) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Kuala Tahan (in de Taman Negara) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Kuala Tahan (in de Taman Negara)

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zitten dus inderdaad in de Taman Negara. Na de reis in een sampan van drie uur kwamen we rond 12.30 aan. Toen begon het grote zweten dat alleen 's nachts wat verminderd. Eerst moesten we op zoek naar accomodatie en dat was voor het eerst erg moeilijk. We hadden niet gerekend op een nationale vrije dag aanstaande maandag zodat er erg veel weekend toeristen kwamen (veel Chinezen en Japanners en bijna alles vol zat. Uiteindelijk vonden we nog een dorm van 4 vier (slaapkamer met bedden). Met een extra matras waren we in ieder geval onder de pannen. Zeer gemoedelijk maar net zo basic. Wel in de jungle, 25 minuten lopen buiten Kuala Tahan. We kunnen ook met de boot want alle transport gaat over de rivier. Ook het eten gaat op drijvende restaurantjes. Erg sfeervol allemal.

Gisteren avond hebben we meteen een night safari gedaan (in een 4*4) en vogels, slang, kleine katachtige en een luiaard gezien. Om 23.00 waren we terug bij Mat Leon ons hostel. We moesten wel lopen door de jungle in het donker, best spannend en lastig. Vanochtend hebben we een korte jungletrek gedaan en de canopy walk over touwbruggen hoog in de bomen. Daarna door naar Teresek Hill, steil omhoog met prachtige views over de junge. Soaking wet kwamen we boven.

Vanmiddag hebben we gezwommen op de plaats waar we gisteren ook even waren en twee neushoornvogels hebben gezien. Veel vogels en dieren ze je niet in de jungle want et is zo dicht dat dat moeilijk is. Je kunt op twee meter een olifant passeren (die zie je overigens zelden) zonder het ooit te weten.

Omdat het zo druk is hier hebben we besloten om morgenochtend door te reizen naar de Cameron Highlands, de laatste grote verplaatsing. Daar wacht ons een lekkere 20 graden hopen we met theeplantages, aardbeien met slagroom en wederom jungle maar dan van een heel andere orde door het andere klimaat. We zitten dan op zo'n 1000 meter hoogte.
We vertrekken om 8.00, moeten twee keer van bus wisselen en hopen rond drie uur aan te komen.

Groetjes van ons allemaal.

• 31 Augustus 2009 - 07:30

Opa En Oma :

Judith Proficiat met je verjaardag.Het is een andere omgeving dat je gewend bent om te vieren ,maar wel iets om nooit te vergeten .Veel plezier er mee met al dat jong spul en natuurlijk ook Huub .En geniet er van Groetjes en kusjes van ons

• 31 Augustus 2009 - 08:15

Wilma En Tjeerd :

Hallo,Huub.
    Wij, Wilma en Tjeerd, vertrekken over een paar dagen naar Taman Negara.
    Wil je nog wat tips loslaten wat we per sé wel of niet moeten doen, of niet vergeten?
    nu nog in Nederland en we weten niet wat we kunnen verwachten in Maleisie. Spannend!!!
    Groeten en een goede reis
    Wilma

• 31 Augustus 2009 - 17:24

Jrgrootelaar@onsnete:

Lieve luitjes,
    Judith, van harte proficiat met je verjaardag en vele goede jaren samen, met nog vele spannende vakanties!
    Heb je wel tijd om te vieren of doe je het in de bus! Wat zal het spannend zijn geweest in de jungle op zoek naar onderdak!
    NOg fijne laatste dagen daar en een goede thuisreis, want die is al kort bij!
    Groetjes Jan en Riet

• 31 Augustus 2009 - 21:53

Brigitte:

om 23.53 uur op 31 augustus ben je nog net niet jarig judith maar het gaat voor ons hier in Nederland zo gebeuren.....zelf ben je nu al lang weer 41 !!! Van harte, laat je flink verwennen en geniet ervan !!

Brigitte

• 01 September 2009 - 05:48

Sietske:

Een berichtje voor de jarige, van harte met weer een jaar erbij. Wij nemen er vanavond een borrel op, jullie zullen daar nu al bijna aan zitten. Proost en een verjaardagskus van Sietske en Bouke!

• 01 September 2009 - 10:02

Molenpark :

Proficiat jarige job !!!
    Nog vele jaren! en geniet nog van jullie laatste dagen in Maleisie. groetjes van het molenpark.
    PS Lucie zal blij zijn als je er volgende week weer bent....dan is alles weer normaalHa ha

• 01 September 2009 - 10:15

Irma:

Happy birthday to you, happy birthday to you etc.
    Judith, geniet van je verjaardag op deze bijzondere plek!!!
    Nog vele jaren en nog hele fijne tijd daar!!
    Groetjes,
    Irma.

• 01 September 2009 - 10:59

Ann:

Wat een leuke verhalen allemaal!!! Juud, van harte gefeliciteerd en wat fijn dat je je 29e verjaardag mag vieren op een zo bijzondere plek! Geniet nog van jullie laatste dagjes en wij hopen je snel weer te zien!
    Groet,
    Ann