Jerantut - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Jerantut - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Jerantut

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Augustus 2009 | Maleisië, Jerantut

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen
Gisterenochtend vertrokken we om 5.45 (taxi was er al om 5.30) naar het treinstation in Wakaf Baharu, 20 minuten va Kota Bahru. Ruim op tijd dus 3 kwartier wachten op de trein. Het was de lokale trein zodat we op elk station zouden stoppen. Dat gebeurde dus ook. De trein vertrok op tijd! De eerste twee uur door zeg maar platteland en daarna de jungle in met soms aan beide kanten een hoge groene plantendeken tegen de trein. Tijdens de stops was het leuk om te zien wat er allemaal werd opgeladen (geen levend vee). Af en toe moesten we rangeren om de tegemoet komende trein te laten passeren. Mooie vergezichten over de jungle, soms zonning, soms met een wolkendeken. Mooie trip, die echter eindigde in Kuala Lipis en niet in Jerantut, de trein ging niet verder. Dus moesten we op het heetst van de dag nog de laatste 80km regelen. Dat was snel gebeurd en we namen een taxi die ongeveer een uur nodig had. Redelijk snel vonden we een hotel (NKS/SRI Emas) waar we twee kamers nodig hadden. Eentje voor de mannen en eentje voor de vrouwen. Totale kosten incl. ontbijt RM 104.00 oftewel zo'n 22 euro en helemaal niet slechts met een vriendelijke Indier met vrouewelijke trekjes aan de balie (zeer vriendelijk). In Jerantut is niet veeel te beleven en leuke restaurants schaars, dus kiezen we voor KFC (we hebben ze nu alle drie gehad Mac/PH/KFC).
We liepen vantevren nog even over de markt waar het erg druk was omdat tijdens de Ramadan zo'n uur vantevoren alle inkopen voor het eten worden gedaan. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze maken het ter plaatse klaar.
Ook bij KFC (bij Pizza Hut eergisteren was 80% zelfs gereserveerd) was het druk. Mensen komen binnen, bestellen en wachten dan tot het 19.30 is om te mogen gaan eten. Volgens ons krijgen ze zelfs een sms van de Imam als het zo ver is. Binnen 3 kwartier liep de KFC vol en weer leeg (Opa mocht zijn eigen eten van thuis meenemen in een bakje).
We gaan nu ontbijten en dan naar het Olifanten reservaat met de local bus (zwembroek mee! waarvoor dat lezen jullie nog wel).

Zojuist hebben we voor morgenochtend kaartjes gekocht voor de bus (3 kwartier) en boot ( 3 uur over de rivier in een lokale sampan) naar Kuala Tahan in de Taman Negara, het oudste regenwoud ter wereld.
We zullen zien wat het allemaal weer gaat worden.

• 28 Augustus 2009 - 12:06

Opa En Oma :

Wat is het allemaal geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen .Hoe beleven de kinderen dit allemaal.Rustig of toch een beetje spannend,het is ook heel wat .Groetjes Opa en Oma

• 28 Augustus 2009 - 21:42

Irma:

Inderdaad, wat een belevenissen en ik ben wel nieuwsgierig wat die zwembroeken met die olifanten te maken gaan hebben....
    En zo'n regenwoud lijkt me echt fantastische, ben benieuwd naar jullie verhaal daarover.
    Weer heel veel plezier met alle ondernemingen!!!