Begin van de eerste dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Begin van de eerste dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Begin van de eerste dag in New York

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

We hebben lekker geslapen en zijn klaar voor de eerste dag New York. Zojuist (op advies van Olaf) kaartjes gekocht voor de hop on hop of bus. We laten ons lekker door NY rijden.

NOg even terug naar de reis van gisteren. We weten dat een verre gepaard gaat met hoogte en dieptepunten. De laatste maken de eerste nog hoger. Maar dat hoeft niet meteen te beginnen. Dat gebeurde echter wel. Ons vliegtuig was overboekt. We hebben toch al heel wat gevlogen en dat nog nooit meegemaakt. Dat KLM de eerste keer was is wel zuur. Dat leverde een half uurtje spanning op, Jurre dacht dat de vakantie voorbij was, Hilke had al voorspeld dat de vlucht geannuleerd zou worden en ikke was vooral boos. Maar de oplossing kwam gelukkig toch. Weliswaar werden we gescheiden maar we belandden met zijn drieen in de business class en de andere twee hadden plaatsen met veel beenruimte.

Aangekomen op JFK airport was het toen vooral lang wachten. Eerst voor de douane en daarna in de totale chaos bij de bagage. De wachtrij liep dwars tussen de bagagebanden door en niemand waar aan te sluiten. Wij waren koelbloedig genoeg een ' half uurtje' af te snijden en ons midden in de rij te frommelen. Lekker onschuldig.

Toen in de rij voor de taxi. Een familie van 5 met veel bagage was ook lastig en we werden geadviseerd maar twee taxis te nemen. Best ongezellig. Uiteindelijk toch in 1 taxi gelukkig met een flinke tip voor de driver.

Vermoeid aangekomen in het Sohotel rond 20.00. Spullen op de kamer en direct Chinatown in, om de hoek. Ook Little Italy was om (de andere) hoek) en daar hebben we een pizza gegeten.

We zijn nu klaar voor The Big Apple.

• 31 Juli 2014 - 20:26

Bouke:

Klinkt allemaal alweer als een groot avontuur!!

Veel plezier en geniet er van!

• 01 Augustus 2014 - 08:14

Hetty:

Fijn begin! Kan de rest alleen maar goed worden toch? Leuk; business class vliegen; lijkt me heerlijk! Wie waren de 3 gelukkigen?
    Wij vonden de hopon hopoff ook erg leuk; lekker relaxed en je ziet heel veel. In SF waren we voor openbaar vervoer ook veel kwijt en met de h-on h-off zie je veel en als je geluk hebt hen je leuke gidsen. In NY kan je gratis met de ferry naar staten island. Is leuk ritje met mooie skylines enlangs statue!
    Veel plezier nog!

• 01 Augustus 2014 - 09:12

Irma:

Reizen blijft vol verrassingen, gelukkig alles goed gekomen. Geniet van New York!