Walvissen - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Walvissen

Door: Huub en Hilke

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Juli 2011 | Noorwegen, Andenes

Vanochtend lekker uitgeslapen. Daarna op naar de walvissafarie. De wind is gaan liggen en het is droog met een graad of 10. Nog wel bewolkt maar de eerste tekenen van de zon zijn er.

Heel dik aangekleed stappen we (na het betalen van veel Noorse kronen) aan boord van de "meeste succesvolle walvis-safari-onderneming van de wereld". We nemen wat pilletjes tegen de zeeziekte en daar gaan we. Omdat vlak buiten Andenes direct zeer diepe zee is met veel voedsel, is de kans op het zien van een walvis 95%. Niets is minder waar. We zien 3 potvissen, spuitend en duikend met staartvin boven water weer duikend. Geweldig!! daar kwamen we voor. Helaas heeft judith ze niet gezien omdat ze te zeeziek was. Ook Hilke en Wiebe hadden het goed te pakken maar hebben de eerste in ieder geval gezien. Huub bleef net op de been en de beste zeebenen had Jurre, die liep fluitend rond.

We zijn inmiddels bekomen en zitten in het zonnetje (jawel) onder een strak blauwe hemel te eten en koffie te drinken. Zoals het er nu uitziet vanavond ook de middernachtzon. Na regen komt zonneschijn!.

Morgen trekken we door naar Sandsletta camping, zuidelijker op de Lofoten. Het wordt met 14 graden een stuk warmer en het blijft waarschijnlijk droog.

Groetjes vanaf de zonnige Lofoten!!

• 16 Juli 2011 - 07:08

Bouke:

Da's weer een leuk verhaal! Mooi dat jullie (bijna allemaal.....) walvissen hebben gezien. Was vast erg indrukwekkend!
    Misschien hadden jullie het al gedaan, maar een kleine tip van een notoire auto-/vlieg-/zeeziek 'liefhebber': de pilletjes moet je een uur van te voren innemen anders ben je te laat......
    Veel plezier op het vervolg van jullie reis!