Vliegreis en eerste dag Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Vliegreis en eerste dag Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Vliegreis en eerste dag Lima

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2017 | Peru, Lima

Ola iedereen,

Om 2.00 gaat de wekker en om 3.00 zitten we in de auto. Tot zover gaat alles vlotjes en dat zal tot op het Jorge Chavez vliegveld in Lima duren totdat er kinkje in de kabel komt dat we snel weer recht trekken. Door alle waarschuwingen zijn we ruim op tijd op Schiphol. KLM en Transavia hebben lange wachtrijen, Lufthanse niet. Om 8.05 stijgen we op voor een korte vlucht van 45 minuten naar Frankfurt. Drie uurtjes later met Lufthansa door naar Panama City, 11 uur met prima service door onze oosterburen. Weer twee uur later met Copa airlines door naar Lima. De geboekte taxi was nergens te bekennen ( het reeds genoemde kinkje) dus snel tax geregeld. Zo zijn we 28 uur na vertrek thuis in ons hotel Soul Mate Inn, prima naam overigens, in Lima. Lokaal is het middernacht dus kunnen we direct een paar uurtjes slaap inhalen.

Zondagochter (16 juli) bunkeren we het ontbijt naar binnen, de jongedame van de bediening kan het niet bijbenen. In ieder geval die lange benen van Wiebe en dito eetlust niet.

We zitten 100 meter van zee dus starten we daar. Door de eeuwige mist en wsl ook een beetje smog is van strandweer geen sprake. Daarna met de taxi naar Lima centrum, toch een klein half uurtje verder. We lopen de 'city walk' uit de Lonely Planet (die als vanouds in de rugzak zit) van Plaza San Martin, via Plaza de Armas en Plaza Bolivar naar China Town. Hoogtepunt, naast diverse processies vanwege de verering van Virgin del Carmen, is het bezoek aan het Monasterio San Fransisco. In the early days van het bestaan van Peru was er weinig geschikte ruimte voor het begraven van de doden door ziekten, één van de vele aardbevingen of anders. Daarom werden de lijken in de Catacomben van oa dit klooster begraven. Van de tienduizenden lijken liggen de botten er nog steeds. Beetje luguber maar nog luguberder was het lijk van de grote geldschieter (naam is me ontschoten) dat nog net zichtbaar in een priveruimte lag. Inclusief schedel met haar van zijn buurman (of vrouw). Dat alles werd begeleid door een engels sprekende Peruviaan die net zo snel probeerde te praten als Max Verstappen zijn rondjes op Silverstone reed of de winnende Mollema zijn touretappe afraffelde. Echter hij deed dat zo binnensmonds dat we een deel van de Peruviaanse geschiedenis er nog op moeten naslaan.

We struinen nog een uurtje door de gezellig drukke straten van Lima centrum en nemen dan de taxi (waar we met zijn vijven maar net in passen) naar Miraflores, de wijk waar ook ons hotel ligt. Om 20.00 zit de dag er op een blazen we op bed lekker uit en tarten we de tergend langzame wifi.

groetjes vanuit Lima,
HJHWJ

• 17 Juli 2017 - 08:32

Irma:

Leuk weer om te lezen, zo zit je in een totaal andere werld.

• 18 Juli 2017 - 08:37

Sietske:

Klinkt als een leuke start!! Houden zo! Groeten uit het vierdaagsedorp!

• 19 Juli 2017 - 07:40

René:

Al weer flink meters gemaakt zo te zien.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    ¡Hasta luego!