Thuis - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Augustus 2015 | Nederland, Rijen

Wij zijn inmiddels weer thuis na een geweldige vakantie.

Zaterdag zijn we dus vanuit Uvita naar Santa Ana gereisd. Ging snel met een directe bus deze keer in 3,5 uur. Daarna lekker een taxi genomen in plaats van de bus te zoeken die natuurlijk vanaf een ander busstation vertrok.

Hotel Luisiana was onze meest luxe accommodatie maar tegelijk mis je dan de sfeer van die vele geweldige hostels. We eten bij 'de chinees' heerlijke springrolls en fried rice en noedels en chinese soep. Daar hadden we na drie weken echt zin in maar we zijn geen enkel chinees restauarnt tegengekomen. Daarna begint het een uur enorm te regenen en wordt het zelfs zo fris dat we het zwembad niet gebruiken (Judith en Hilke doen dat 's avonds laat nog wel even, maar dat is wel koud). We rusten wat uit, kijken Netflix en lopen daarna het dorp in voor een licht diner want de chinees vulde goed. We vinden niets en kopen dan maar bij de lokale bakker te veel zoete dingen die we bij het hotel opeten.

Santa Ana heeft weinig te bieden dus de rest van de avond doen we niets meer.

De volgende ochtend hadden we om 10.00 met Eva afgesproken bij de kerk. Als die er na een uur nog niet is en we de fruitmarkt al hebben verkend gaan we ze maar eens opzoeken. Ze heeft zich verslapen en we bellen haar wakker. Twee uurtjes op de campus geweest en we zijn weer helemaal op de hoogte.

Terug naar het hotel, en om 13.30 de taxi naar het vliegveld. Daar moeten we nog een laatste keer de credit card trekken om de 'vetrektax' van $ 29 per persoon te betalen en om 16.30 vetrekken we voor de 10,5 uur naar Madrid. Daar is het nog even haasten omdat we geen boarding passes hebben en zelfs het vliegveld af moeten en weer op om dat te regelen. Lekker klantvriendelijk van Iberia NOT.

De laatste 2,5 naar Dusseldorf gaan voorspoedig en zelfs een lege accu kan ons niet deren omdat de ADAC al voor een andere wagen met pech vlakbij staat en ons direct helpt.

Om 19.00 zijn we thuis na een reis van 21,5 uur.

Dat was het dan.

Costa Rica is een aanrader..... als je van natuur houdt, want het is 1 groot natuurpark. Afwisselende natuur met veel dieren en dat hebben we in alle andere jungles die we hebben gezien nooit meegemaakt. Mooie stranden met heerlijke golven, hele leuke hostels met een geweldige sfeer. Vriendelijke mensen, makkelijk te bereizen. Alleen voor het eten moet je er niet zijn. Ik denk dat we voorlopig geen bonen zullen eten.

Leuk dat jullie er weer bij waren en tot de volgende reis.

Hasta Luego,
Huub, Judith, Hilke, Wiebe en Jurre.

• 27 Augustus 2015 - 21:45

Annemie:

En nu genieten van de prachtige herinneringen!!

• 27 Augustus 2015 - 22:08

Hetty:

Hé hallo familie Weijs/Broekmans! Welkom in Nederland.

3 weken reisverslagen achter elkaar gelezen - gewoon in Uden want in Polen steeds belabberde wifi of op wifiplekken geen tijd om te lezen helaas.
    Dus jammer genoeg niet kunnen reageren op al die leuke verhalen.
    Erg leuk om met terugwerkende kracht te lezen. RJ is jaloers op jullie dagritme; vroeg op en dan gelijk op pad... Dat heeft hij bij ons nog niet voor elkaar gekregen.
    Mooie verhalen! Mochten we ooit naar Costa Rica gaan dan komen we weer even langs voor de adresjes;) . Vooral dat open hostel klinkt geweldig inderdaad.
    Het fotoboek houden we nog tegoed neem ik aan?

• 28 Augustus 2015 - 10:38

OLAF:

Goed dat jullie er weer zijn!

Bedankt voor het cool reisverslag.

Ik heb het inmiddels doorgestuurd naar National Geographics.

Ik ben ervan overtuigd dat Buuh door hen gebeld wordt.