Uvita, tweede rustdag - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Uvita, tweede rustdag - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Uvita, tweede rustdag

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2015 | Costa Rica, Uvita

Rustig opstaan en we eten ons zelf gemaakte ontbijt incl. verse ananas en lychees. Beide vinden we het allerlekkerst.

Taxi (achterin een open bakkie) naar Playa Hermosa, 5 km noordelijk van Uvita. Het is bewolkt maar dat vinden we helemaal niet erg. Zelfs als het wat begint te regenen maakt ons dat niets uit. Er zijn flinke golven en voor het eerst hebben we een met baywatch (zonder Pamela's). We mogen tot vlak voor de eerste grote break het water in. Weer lekker warm water en door de golven vaak met grote delen wit van het schuim.

In de middag maken Jurre, Judith en ik nog een lange strandwandeling. Ook dit strand is bijna verlaten en heeft grijs, hard, zand. Ik loop het verste en het blijkt dat we op deze manier zo het Nationale park kunnen inlopen. Het strand is kilometers lang en wordt afgesloten door een bijna ondoordringbare jungle.

Om drie uur gaan we terug. Helaas geen taxi beschikbaar en de eerste bus komt pas twee uur later blijkt dan ook. Het wordt dan ook nog eens pikzwart en het begint keihard te regenen. Gelukkig bewaar ik de telefoonnunmers van onze eerdere taxichauffeurs zodat we een kwartiertje later worden opgepikt.

De avond is gelijk aan die van gisteren. Hangen, eten ( bij soda Lilly met waarschijnlijk onze laatste casado), koffie/ thee en weer hangen. Een lekkere rustdag.

Morgen gaan op de weg terug. We hebben een hotel geboekt in Santa Ana (vlakbij San Jose) waar we zondagochtend met Eva hebben afgesproken die ons op haar school zal rondleiden. Zondagmiddag om 16.25 vliegen we terug.