Nationaal Park Marino Balena - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Nationaal Park Marino Balena - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Nationaal Park Marino Balena

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Augustus 2015 | Costa Rica, Uvita

Om 9.00 ontbijt en dan de tassen inpakken. Jammer dat we hier maar één nacht konden blijven.

Toen Judith en ik gisteren boodschappen deden hadden we voor vandaag al een kamer geboekt dichterbij het dorp in het Tucan hotel. We hadden nog kunnen wachten of we een extra nacht hadden kunnen blijven in Cascade Verde maar besloten om dat niet te doen.

Na het ontbijt lopen we dus de weg af naar beneden en nemen intrek in onze nieuwe kamer. Ook dit is weer een erg leuk hostel. Vijfpersoonskamer, ook hier weer alles mooi schoon. Veel hangmatten en zowaar een pooltafel. Ook hier een ongedwongen sfeer met reizigers van alle leeftijden en de hele dag lounge muziek. Je zou zo de hele dag in je hangmatje kunnen hangen.

Dat doen we niet. Nadat we onze kleren hebben afgegeven voor de laatste was van de vakantie nemen we een taxi naar het nationaal park Marino Ballena. In de Lonely Planet staat het omschreven als een 'stunner' van een park en daar sluiten we ons bij aan. Het bestaat voor een groot deel uit alle vijf in CR voorkomende mangrove ssorten, maar dat is ontoegangkelijk. Wel toegankelijk is het werkelijk enorme strand. Nog nooit gezien. Dat wordt nog veel groter als bij eb er in de vorm van een grote walvisstaart een extra strand vrijvalt. De uiteinden van de Whalestail is steenachtig en lastig begaanbaar. Het zeewater is rustig en warmer dan onze douche. Omdat het vandaag geheel zonnig is is dat vrijwel de enige plek om wat verkoeling te zoeken.

We vinden in de middag toch een schaduwplekje in de direct aan het strand grenzende jungle. Na onze meegebrachte lunch (stokbrood, toast, crackers, tonijn, sardientjes, jam en nutella) te hebben genuttigd zien we dat we, op Jurre na, aan het verbranden zijn. We besluiten om terug te gaan en nemen een taxi naar de watervallen om af te koelen (met wat moeite regelt onze taxichauffeur van de ochend die we toevallig tegenkomen een taxi).

Goede keuze want het koude water doet ons goed.

Aan het einde van de middag lopen we terug naar ons hostel. Een uurtje chillen in de hangmat en ff douchen. Helpt nauwelijks want als je daar onderuit komt zweet je meteen weer.

We eten bij Roadschack Deli een wrap of hamburger met een prima juice en biertje Dat bevalt Wiebe en Jurre vanavond wat minder. Die van Wiebe smaakt naar poep ( zo rook het ook) en die van Jurre was gewoon niet lekker of hij heeft vakantistress ( het begint op zijn einde te lopen).

We drinken koffie en thee in ons hostel, met een paar zakken M&M. Koffie weer gratis en alweer lekker. Nog ff hangen, potje poolen, boekje lezen en naar bed. We hebben vanavond weer airco wat toch lekkerder is dan een fan.

Inmiddels hebben we besloten om hier nog een nacht extra te blijven. Het is echt een heerlijk en letterlijk ' kleurrijk' hostel en we gaan morgen nog een dagje naar het strand, een tweede rustdag dus.