Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2015 | Costa Rica, Tortuguero

We slapen tot 7.45 uit (erg lang voor onze doen) en halen ontbijt met stokbrood en wat droge koffiebroodjes bij de supermarkt en eten die aan een van de picknicktafels met uitzicht op zee op. Dat uitzicht hebben we ook vanaf het balkon van onze kamer. Daarna doen we een paar uur niets en hangen lekker in de hangmatten met steeds het geluid van de bulderende golven achter ons.

Om 14.00 lunchen we met pancakes, toast en vissoep en maken we een korte wandeling op het enige trail dat er buiten het nationaal park is. Makkelijk te lopen en niet er bijzonder. Het strand is hier erg kort, met zwart zand, en zwemmen is te gevaarlijk.

Nog een snackje rond 18.00 met chips en om 19.00 gaan we beginnen met de night walk. Dat is dus de jungle in over smaĺle paden en zoeken naar beesten. Het is warm en vereist veel geduld. Eindelijk na een uur waarim we wat zwarte gieren, banenspin en twee vleermuizen zien, zien we (ikke als ervaren padvinder en niet de gids) de lang verwachte red eye frog. De alom bekende felgroene kikker met uitpuilende groene ogen. Tour gered. Een heel mooi beestje. Daarna zien we er nog een paar waaronder een piepkleine en een jonkie. Zowiezo is het een bijzondere belevenis om in de pikdonkere jungle rond te lopen.

Om 21.30 zijn we klaar en willen we een hapje gaan eten. Helaas alles dicht. Er is nog een supermarkt open dus met wat appels, bananen en koekjes stillen we onze trek.

• 07 Augustus 2015 - 18:30

Irma:

Die excursies klinken veelbelovend! Ben benjieuwd,
    groetjes,
    Irma.

• 07 Augustus 2015 - 20:49

Olaf:

Een land naar mijn hart.

Gek op koekjes to live on.

Pas je wel op, ik begrijp dat veel van die Kermits harstikke giftig zijn!

Laatste nieuws uit europe, miss piggy en Kermit zijn uit elkaar! Echt waar.

Hebben jullie last van muggen / mosquito's? Is er daar malaria gevaar? Alles ok met de kids?

veul plezier nog! En blijf schrijven! kun je geen foto's bijvoegen in je verslag?? Hoe hoog zijn die golven daar?

is er een vulkaan bezoek opgenomen in de planning?

• 07 Augustus 2015 - 20:51

Olaf:

slaopte gij??

• 10 Augustus 2015 - 13:44

Opa En Oma:

Daar in de natuur dat zou ik wel bij wille zijn .Maar wij genieten van jullie avonduur blijf maar lekker schrijven wij volgen wel .gr.Opa Oma