Naar Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar Lake Isabella

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Nog vier dagen te gaan. Vrijdag vliegen we al weer terug en we willen nog wel ff relaxen. Plan is om naar de Mojave desert te gaan, dan zien we ook nog Joshua Trees.

Eerst een wifi stop bij de Max. De laatste dagboeken online zetten, alle contacten onderhouden, nieuwe klassenindelingen bekijken en om het hotel in Las Vegas te boeken. We gaan voor het Stratosphere. Olaf is online met de app (ja het is hem na jaren gelukt) en hij adviseert ook nog even langs Lake Isabella te rijden. Even langs willen we niet, dat kost te veel tijd maar om een paar dagen aan een meer te zitten aan dd zuidkant van Sequoia National Park lijkt wel wat. Het lijkt nog beter dan twee dagen in de woestijn met 37 graden. Dus gooien we de route om. Een voordeel is dat we over een paar dagen vanuit de bergen Death Valley in rijden en die route is veel mooier volgens Olaf.

Dus via Bakersfield naar Lake Isabella. Dat gaat eerst over snelweg en als we Sequoai National Park binnen rijden wordt het kronkelen door een droog rotsachtig landschap. We doen boodschappen in het stadje Isabella en zien op de parkeerplaats verderop rook uit de bergen komen. Het blijkt een beginnende bosbrand te zijn. We rijden naar het visitorscenter en gaan een camping zoeken noord van het meer. De bosbrand wordt groter en we moeten er langs. We nemen geen state camping. Omdat het rustig is zijn die verlaten en we willen ook een lekkere douche. De keuze valt op Camping James, ondanka het feit dat de bosbrand op een paar honderd meter aan de overkant van de rivier woedt. De camping staat onder verscherpt toezicht en de sherrif kan op elk moment besluiten tot evacuatie. Toch voelt het helemaal niet onveilig. We wachten nog even met het opzetten van de tenten en snacken met zelfgemaakte guacamole saus en tortillas.

We hebben een mooie grote schaduwplek op een leuke camping. Tuben (met luchtbed in ons geval) kan in de rivier.

Goed gedaan, nu twee dagen lekker niets doen voordat we naar Las Vegas gaan.