Great Basin National Park - Reisverslag uit Great Basin Addition, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Great Basin National Park - Reisverslag uit Great Basin Addition, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Great Basin National Park

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Great Basin Addition

We lagen er gisterenavond op tijd in rond 21.00. De nacht was minder koud dan de vorige en we hebben goed geslapen. Judith en ik zijn om 8.00 als eerste op. De zon is al over de bergen en het is heerlijk rustig. Vandaag gaan we via de scenic drive up to Wheelers peak, met 4000m een flinke top. Wij zullen tot boven 3000m komen, terwijl we op de hoogte van de camping op 2250 m de hoogte al goed merken.

Dit National Park is erg rustig en het gebied noemt zichzelf ook 'one if the starriest places'. Veel sterren zagen we niet door de bewolking en om 04.00 op mijn tochtje naar de wc, toen het wel helder was, viel het best mee (of tegen).

We rijden dus de berg op met prachtige wijdse uitzichten op de desert beneden.

Bovengekomen besluiten we de Bristlecone trail te gaan lopen (4.6 km op 3000m is best een uitdaging) met een uitstapje naar de Alpine trail vanwege het glacier lake. Mooie wandeling en vooral de tot 7000 jaar bomen de op de rotsen groeien zijn boeiend. Onder druk van mij lopen we daarna toch nog een stuk van de Glacier trail. Tot aan de voet van de rock glacier over de morene. We moeten onderweg nog ff schuilen voor een hagel en regenbuitje maar als de zon weer doorbreekt is het heerlijk. De gletsjer is ook hier aan het verdwijnen dus meer dan een paar plukjes ijs zien we niet. We zitten inmiddels op zo' n 3300m en keren om. De terugweg gaat toch makkelijker.

We doen boodschappen in Baker (paar huizen, een motel; grocerie shop, tankstation en grote farm).

Dan terug naar de tent. Het is rond 15.00 en onze lunch wordt een hele grote zak tortila chips met salsa saus en een paar blikjes Mnt Dew.

Morgen staat een rit dwars over de Great Basin op het programma richting Mono Lake.

• 12 Augustus 2014 - 12:24

Opa En Oma :

Jongens wat zien jullie veel dat is zo genieten omdat te lezen .En ook dat wij weer een keer iets van jullie horen .Gaat zo lekker door en geniet er van .Groetjes en een Dikke kus van Ons

• 12 Augustus 2014 - 19:41

Bouke:

mooi hoor, zo op hoogte! Tsja, als je op 2250 meter hoogte al wat voelt.......hoe moet het dan Huub, als je meegaat voor een trekking in Nepal? ;-))

Nog heel veel plezier en blijf genieten!!!

groetjes uit een kouder en natter NL

• 13 Augustus 2014 - 10:47

Hansje:

goed om weer van jullie te horen. was even stil een paar dagen. blij dat jullie er zo van genieten en vind het leuk dat de kinderen zo gezellig mee wandelen (was bij ons beetje anders). veel plezier nog. wij hebben gisteren dagje hoofdstad gedaan en zijn naar bodies geweest (opgewerkte lichamen). je moet iets in je vakantie. nee hoor was erg leuk. chantal zit inmiddels in Turkije.

groetjes Hans