Naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Naar de Grand Canyon

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Om 04.00 gaan 5 wekkers af. Tassen waren al ingepakt . Best een gesjouw met alle campingspullen er bij. Op tijd op JFK voor weer een lange security check. Een uurtje voor schema landen we in Las Vegas. Met de shuttlebus naar de car rental. Toch weer in de rij, maar een uurtje later hebben we onze wage. Een witte Dodge Grand Caravan. Bagage er in en rijden maar. We moeten nog een navigatie kopen ( voor $20 per dag huren allerlei diensten vond ik veel te duur), en daardoor komen en moeizaam Las Vegas uit. We kopen nog onze ontbrekende campingspullen incl grote koelbox. Weer goed advies van Olaf en Hansje want je kunt overal grote zakken ijs kopen. Dus een koelkast altijd bij de hand. Na een rondje tevergeefs naar de juiste weg zoeken zijn we op weg. Het is nog lastig rijtijd in te schatten. Als we een enorm onweer krijgen met veel wind dreigen we ver in het donker aan te komen en we overwegn een motel te nemen. Gelukkig redden we het om rond 20.30 op Mather Campground in Grand Canyon NP te zijn. Deze camping hebben we gereserveerd en maar goed ook want het zat vol. We kopen meteen een jaarpas geldig voor alle nationale parken voor $80. We zetten de tenten op in een beetje miezer met behulp van de zaklampen omdat we vergeten zijn een lamp te kopen. Ook de grill (bbq) gaat nog aan en vermoeid maar voldaan gaan we om 22.30 naar bed. Met ook nog vier uur tijdsverschil.