leuk dagje gister - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu leuk dagje gister - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

leuk dagje gister

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Gisterochtend leuk begin : het slot van de deur was kapot en we zaten allemaal in de kamer, maar het slot bleef erin zitten dus we konden niet naar buiten. Jammergenoeg kregen we hem zelf niet open, dus we belde de receptie van het SoHotel. Een half uurtje later was de deur open het slot helemaal kapot en de deur opengemaakt met beitels. Toen we eenmaal buitenstonden gingen we een lekker Amerikaans ontbijtje halen bij een winkeltje op de hoek : Pancakes met fruit en voor mij een lekker croissantje. Jammergenoeg waren de Pancakes Zuur doordat de pancakes werden gebakken op de plaat waar ook het spek, enz. werd gebakken. Dus pakt Hilke meteen 2 zakjes zuiker en boter en hadden ze bijna suiker met pancakes.
Na het ontbijtje gingen we op de Hop-On-Hop-Off bus (tourbus) naar het 9/11 memoreal. Heel indrukwekkend 2 grote poelen met water dat naar beneden stort en weer naar beneden stort enz. met allen namen van de doden eromheen. Daarna stapte we weer op de bus naar het vrijheidsbeeld. Heel leuk met de Ferry langs het vrijheidsbeeld, natuurlijk was het heel druk dus we konden jammergenoeg niet op het hoogste dek maar wel heel veel mooie foto's. Daarna lekker naar het Central Park, maar eerst wat eten we hoopte een subway (het restaurant dus niett de metro) te vinden maar jammergenoeg geen gevonden dus gewoon een lekker broodje bij een winkeltje gekocht, het Central Park opgegeten (Mjammie). Dankzij de tourbus konden we gratis fietsen huren om in het Central Park te fietsen. Omdat de dag toch al slecht begonnen was, gebeurde er weer iets stoms: We hadden een uur om te fietsen en we waren langer onderweg, dus moesten we toch betalen: $27,00....... Na het leuke fietsavontuur gingen we met de Hop-OnHop-Off bus naar Times Square, leuk op de tribune (Ja, die is er ook al) zitten kijken naar de honderden reclames, en even later lekker eten bij de Mac mjammie. En daarna heel leuk met de night tourbus van Times Square via SoHo naar Brooklyn over de Manhattan Bridge en weer terug naar Times Square. En tuurlijk ging er daarna weer iets mis namelijk: bij de Metro hadden we een Metro Card gekocht en gingen we er een voor een door en dan de Card weer terug geven, maar toen was mama als laatst aan de beurt en ..... de Metro Card was leeg. Dus moest mama er meer op zetten maar dat lukte niet nog een keer proberen maar het lukte nog steeds niet ze probeerde een nieuwe te kopen maar dat lukte ok niet dus papa gaat terug en probeerd het met een andere creditcard maar gelukkig lukte het toen wel. Later aangekomen bij het Hotel stonden al de spullen al op een andere kamer (een grotere waar de tv het wel deed). En vandaag gaan we weer een lekker dagje New York in.

• 01 Augustus 2014 - 15:47

Bouke:

Leuk geschreven Jurre!!

Tsjonge, jullie gaan van het ene pechgeval naar het andere.......misschien toch nog ff een loterij kaartje kopen, want jullie zullen toch een keer geluk moeten hebben.....;-))

groetjes uit Lent!

• 01 Augustus 2014 - 19:16

Hansje:

jullie hebben al echt veel gedaan in die korte tijd. Is Hilke al bij de M&M store geweest en lastig gevallen
    door actie figuren op time square (stond gisteren een heel stuk over in de krant dat allerlei figuren verkleed
    als actie helden geld aftroggelen van toeristen). Veel plezier de komende dagen en een goede vlucht naar
    Las Vegas (dit keer mogen Judith en Hilke business class vliegen vind ik)

• 05 Augustus 2014 - 13:47

Olaf:

hoi usa trotters,

ik hoor zojuist van mijn spouse dat jullie in Zion zitten en nu dus slapen. Komende dagen 0% kans op regen en tussen 85 en 90 graden (vrij heet).

stroomopwaarts t.m denver ziiet het erook goed uit, dus de riverwalk in The Narrows moet kunnen zonder onverwachte springvloed. Neem wel genoeg water mee!, zonindex uv 10 is maximum (smeren maar), echter er is genoeg schaduw én koelte in de canyon waar de rivier in loopt.

Advies, loop tot dat er een splitsing komt , er is een aftaking naar rechts als je stroomopwaarts loopt. Loop daar een paar 100 meter in, dat is de smalste plek van de Narrows, je kunt dan beide wanden links en rechts aanraken (picture!), terug, nog iets verder rechtdoor stroomopwaarts en dan omdraaien en rustig terug lopen (1 uur-11/2 uur) stroomafwaarts gaat makkelijker.

Vergeet niet alemaal een stok mee te nemen

Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden. smorgens vroeg naar narrows,, totaal uurtje of 6 voor reserveren, terugweg naar visitor center eruit ganan bij weeping rock en eventueel esmerald pools als ik mij goed herrinner

komt er nog een vervolg op reisverslag door?? of is internet een probleem in the river?

groet Olaf

• 05 Augustus 2014 - 16:26

Falo:

bijna 8.30,, staan jullie al bijna in het water?

hoeveel eagles?

hoeveel indians?

hoeveel zand?

de leukste komen aan het einde van je trip....

hoeveel bears??

hoeveel killerbees??

hoeveel black widows??

hoeveel nonos?

ik ga zo ook weer verder met mijn hiking adventure of the day, terug naar binnen uit de tuin enz.