Pasir Belanda - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Pasir Belanda - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Pasir Belanda

Door: Hilke/Judith

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben een rustig dagje gehad en Wiebe is weer hersteld.De volgende dag een lekker onbijtje aan de rivier.Daarna hebben we gebatikt in een heuze batikfabriek.Een schuur achter een woning.Het batikken ging alsvolgt:je moest met potlood iets maken en daarna die lijntjes met was overtekenen.Toen we daar mee klaar waren moest je gaan verven,met allerlei mooie kleuren.Daarna zette ze daar vuur onder om de was er uit te later lopen en te laten drogen.Daarna moet het in een chemicalienbad.En weer daarna wassen en strijken.Het was uiteindelijk erg mooi gworden.Verder zijn we naar de stad gegaan en hebben daar gegeten.
Ik (Hilke)heb mijn kleine teen gestoten tegen metalen platen.Er zitten nu twee diepe sneeen in.
Souveniers zijn helaas nog niet gelukt...
Vanochtend gaan fietsen.Gelukkig was het bewolkt dus maar 35 graden,goed om te doen.Onderweg veel lachende en zwaaiend kinderen(beatrix was er niks bij),batiken in de tuin gezien,vele bananen om zo te plukken,bomen vol met kokosnoten zelfs durian aan de boom geien.Een vrucht die enorm stinkt maar wel lekker is.. Aan de kust werd het enorm donker en zag het er naar uit dat het zou gaan donderen en bliksemen.Gelukkig viel dat reuze mee.Een paar buien en het was over.
We liggen nu in de tuin uit te zweten.Gaan vanavond in kota baruh eten en shoppen voor de lange treinreis morgen,door de jungle.(6.30u de trein,ws om 16u in jerantut) ook de groetjes van Jurre
(Hans vlgs mij is het wel een beetje boven het budget?!?)

• 26 Augustus 2009 - 18:24

Brigitte:

gelukkig dat Wiebe weer hersteld is. tja je moet in daar ook niet bij de mc donalds gaan eten he ;-). Leuk naar de jungle !! veel plezier en ach ja genoeg tijd nog voor de souveniers......groeten, Brigitte

• 27 Augustus 2009 - 08:33

Opa En Oma :

Dat batikken dat is gaaf .Hilke dat is net iets voor jou .dat was wel erg leuk allemaal op de fiets .Nu op naar de jungle.Ook weer geweldig .Geniet er maar van .Veel groetjes en kusjes van ons

• 27 Augustus 2009 - 09:47

Annemie:

Hoi, gelukkig wiebe, dat je weer opgeknapt bent.
    En nu de jungle in. lijkt me wel heel bijzonder. Veel plezier! Annemie

• 27 Augustus 2009 - 10:54

Molenpark:

Wat een leuke verhalen allemaal ! Fijn dat jullie het zo leuk hebben, en wij maar werken !!!!!!!
    Veel plezier nog,
    heel veel groetjes van iedereen van het Molenpark.