Pulau Kapas - Pasir Belanda - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu Pulau Kapas - Pasir Belanda - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Weijs - WaarBenJij.nu

Pulau Kapas - Pasir Belanda

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

We zijn uiteindelijk zoals we van plan waren bij Pasir Belanda (Dutch Sand)beland. Maar dan ging niet vanzelf. Eerst terug naar ons vertrekn in Cherating 5 dagen geleden. De eigenaar van Ranting Beach stond er op ons naar de busstop te brengen. En hij was op tijd want om 8.10 stond hij klaar, zodat we om 8.15 al op de bus stonden te wachten. Ook die kwam op tijd. We kwamen ook nog eens op tijd aan in Marang zodat we na zo veel volgens planning waarschijnlijk wel problemen zouden hebben met het vinden van en slaapplaats. Echter ook dat ging voorspoedig. Bij het boeken van de boottickets naar Pulau Kapas, een eiland 6 km uit de kust vlak onder Terangganu, hebben we ook direct ons chalet bij Kapas Coral Beach een vel belovende naam. En wat we nog nooit ergens hebben gedaan deden we u sponaan wel; we boekten een package deal dus incl. eten. Wat dat zou gaan worden komt nog. Zoals gewoonlijk werden we overal weer erg vriendelijk geholpen, aten nog wat fruit en stapten om 12.30 de boot.

Bij aankomst vielen onze huisjes (we hadden 2 chalets nodig) wat tegen, en we keken elkaar aan; wat zou dat gaan worden. Vanaf dat moment hadden we niets meer te klagen. Erg vriendelijke en behulpzame staff, die alles voor ons deden. Het eten in drie dagen was geweldig en het voordeel was dat we hebben gegeten wat ' de pot schafte' en dat was verassend en erg lekker. Bovendien deden ze alle moeite om ook Jurre van ei-vrij eten te voorzien.

Vrijdagochtend hebben we gesnorkeld en daarna zelf snorkels gehuurd die we constant hebben gebruikt. Zwemmen boven het koraal en tussen al soorten en kleuren vissen die je je maar kunt voorstellen.In 1 woord geweldig.

Wat willen we nog meer. 'S morgens uit je bed even lekker zwemmen, ontbijt staat daarna klaar en darna lekker ....... zwemmen, boekje lezen snorkelen, wandelen, kortom ........

Zaterdag zouden we nog een 'round trip' rond het eiand maken maar omdat we tegelijk met wat anderen gingen hebben we stiekem nog een tweede snorkeltrip meegepikt. Nu aan de andere kant van Gem eiland. Zo mgelijk nog mooier. We hebben eigenlijk Nemo in het echt gezien.

We moeten echter verder en vertrokken zondagochtend terug met de boot naar Marang, na een hartelijk afscheid.

Aangekomen regelde de bootsman direct een taxi (zijn vader) naar het express busstation in Terangganu, 35 minuten 5 euro. Daar kochten we direct tickets naar kotha Baru en een uur later zaten weop de bus.

De reis ging voorspoedig en om 15.00 waren we in Kotha Bahru waar we voor het eerst bij McDonalds hebben gegeten. Daarna namen we een taxi naar Pasir Belanda, onderussen begon het te stortregenen. Aangekomen zaten ze vol en was ik kletsnat. Terug naar de stad, maar ook Zeck's zat vol en we vonden een hotel met een grote schone kamer, echter in een echte blokkendoos, geen sfeer.

We zijn de stad nog even in geweest en hebben gegeten bij restaurant Golden City, volgens de Lonely Planet een van de betere restaurants in town. Een echter chinees die ook nog rekening hield met de Ramadan zie is begonnen zodat we om 19.30 eten kregen. Een grote fried rice (zonder ei en vlees!!) en een sizzling chicken samen met een grote Tiger Beer. De bediening was bijzonder want ieder had zijn eigen taak (this is Malaysia..... lijkt een beetje op this is Africa). De beestenboel was ook bijzonder want de muizen en ratten (open keuken aan de straat) hebben zich te gedaan aan de restjes die de bijzondere kok (die zijn keuken met ee steekvlam van 3 bij 2 bijna inlichterlaaie zette) achterliet. Weer een bijzondere maaltijd.

Wiebe voelde zich niet zo lekker en werd vanacht ziek, 39,5C koorts.

Vanochtend was het al beter maar we meten zeker vandaag rustig aan doen zodat we ons niet erg ons gemak voelde in een hotel.

Dus Pasir Belanda gebeld (Nederlandse eigenaar) en die had nu wel twee nachten vrij in geweldige chalets. De mooiste de we tot op heden hebben gezien. We hebben daarom nog een derde nacht bijgeboekt, er is zo veel te doen. Wiebe kan dan lekker herstellen en wij kunnen dan rustig, batikken, vliegers maken, de jungle in varen en fietsen.

Al met al zitten we fantastisch en ligt Wiebe te rusten.

• 24 Augustus 2009 - 08:49

Jrgrootelaar@onsnete:

Dag lieve luitjes,
    Wat een enerverende vakantie en wat een bijzondere dingen beleven jullie.
    Vooral dat snorkelen lijkt me iets geweldigs. Lukte het de jeugd ook goed om te snorkelen.
    Houd je met eten maar ver weg van de ratten en muizen!
    Hopelijk herstelt Wiebe ook snel en kunnen jullie weer verder.
    Benieuwd wat je nu gaat meemaken! Groetjes en geniet,
    Jan en Riet.

• 24 Augustus 2009 - 10:29

Opa En Oma :

Jongens wat beleven jullie toch veel .Maar het is een prachtig land als ik dat zo allemaal lees .Och die wiebe toch ik hoop dat hij heel gau w beter word .Mischien allemaal te veel ????Pas allemaal goed op .Groetjes opa en oma

• 24 Augustus 2009 - 19:38

Irma:

Hoi allemaal,
    Wat een ervaringen!! Wiebe, knap weer goed op, dan kun je ook weer mee genieten. Dat Pasir Belanda ziet er wel erg mooi uit.....daar dus even maar profiteren.
    Veel groetjes van Irma.

• 25 Augustus 2009 - 15:01

Hansje:

judith ik ben blij dat je vast even voor onze vrouwen midlife update e.a. bent gaan inventariseren. De batik workshop lijk me wel wat (op locatie natuurlijk)
    Wiebe heel veel beterschap en groetjes van ons allemaal